Autor Tópico: 8 Port?!  (Lida 7790 vezes)

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Luke

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8 Port?!
« em: 12 de Março, 2003, 21:06:28 »
tropecei hoje nesta pagina.... e vejam la o que eu encontrei! o carro é um A112 Abarth de 58HP

eis o paste da tradução(o site é alemão)

Now to the engine: That was of course equipped with 304 degrees a cam, a 3êr carburetor and class a made head, but one is delicate and openly said comes so'n Abarth also easily getunt nevertheless not so correctly aus'm quark. Thus a Angsten 4-Kanal-Kopf with large valves, 316 degrees a size, a long sucking in bridge for much torque had and 2 St. 40's DCOE weber carburetors ago. Although the block would actually have had to go a good basis to deliver, wanted I safe and asked the Gerhard times a view into the Innereien to make. Here unfortunately turned out, which had given approximately the Zylinderschleiferei to the piston 4hundertstel too little run play. Also the piston rods were not brought and the crank gear not fine-heaved on the same weight. At the opportunity then the pistons a piece should turned off and, in order to come on an appropriate compression, the block around nearly a 1 mm be planned also equal. The crankshaft bearings were new, however was used on the left and on the right in each case a middle. Also the crankshaft was not arranged. In addition a new cam shaft was inserted, but one did not think to new tappet cups. Thus it meant: Divide, bore, hohnen, renew, weigh, heave, assemble...
Oh so: A light and fine-heaved flywheel including special clutch could not be missing in the good end also. Which I did not know up to then: So that the carburetors are enough on, to the rear over the valve cover bent sucking in bridge, 2 structural alteration measures fit must be made:
1. The distributor becomes approx.. 10 cm outward shifts, because at its old place exactly the right carburetor stands. Thus still another conversion kit with toothed belt drive was compellingly due.
2. The valve cover of a "not Abarth engine" must be shortened within the range of the connecting piece, on which the oil cover sits, whereby then also equal the connecting pieces for the oil exhaust on the other side one shifts.
On the Essener Motorshow I discovered then the company SAT, which do-v-registered such an developed engine already several times according to own statements in A112s and also before mine not back-frightened.


http://www.a112.de/ -> Restauro
 
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8 Port?!
« Responder #1 em: 12 de Março, 2003, 21:06:45 »
outra
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« Responder #2 em: 12 de Março, 2003, 21:07:09 »
e mais uma
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« Responder #3 em: 12 de Março, 2003, 21:07:33 »
e mais uma ainda
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8 Port?!
« Responder #4 em: 12 de Março, 2003, 21:07:57 »
ancora...
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« Responder #5 em: 12 de Março, 2003, 21:08:15 »
un'altra
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« Responder #6 em: 12 de Março, 2003, 21:09:18 »
a parte interessante é que pelo que consigo perceber isto é uma cabeça Stock toda "esfardaçada" com 4 admissões... ja estou a sonhar :D
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« Responder #7 em: 12 de Março, 2003, 21:34:30 »
final

vidros em perplex our persplex ou la como se escreve, ... poupou 20 Kg.. num carro com esta potencia e peso total, é significativo :)
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« Responder #8 em: 12 de Março, 2003, 21:35:21 »
de frente
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« Responder #9 em: 12 de Março, 2003, 21:40:07 »
:d_grin:
Bora lá esburacar uma cabeça :P
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« Responder #10 em: 12 de Março, 2003, 21:40:51 »
you've read ma mind brotha!  :d_evil:  
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« Responder #11 em: 12 de Março, 2003, 21:45:05 »
Podemos testar nesta que eu cá tenho  :eheh: Já que não dá para ser usada... ao menos aprende-se qualquer coisa. Mas arranjas tu maneira de a furar :P
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« Responder #12 em: 12 de Março, 2003, 21:54:56 »
Mas espera lá... o buraco para o sensor de temperatura da água está tapado, assim como o do distribuidor... uuuuui isso já dá muito trabalho :P

« Última modificação: 12 de Março, 2003, 21:55:31 por Erickson »
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« Responder #13 em: 12 de Março, 2003, 22:12:03 »
o distribuidor foi alterado por causa de livrar os carburadores, mas podem usar-se carburadores verticais para que não haja este problema, no 127 ha MUITO mais espaço que no A112
o termostato foi tapado, penso que seja algo do estilo do 127 mk1, não sei ao certo
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José Fernandes

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« Responder #14 em: 13 de Março, 2003, 07:34:58 »
Minha Mãe............ Não saiem palavras, não saiem palavras :love:  :love:  
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